Przy ogromnej konkurencji, jaka obecnie panuje na rynku, nawet najlepszy produkt nie sprzeda się, jeśli odpowiednio go nie wypromujemy. Przy tym pojawiają się coraz bardziej wymyślne formy reklamy, a każda z nich – przynajmniej w teorii – wymaga odmiennego zespołu specjalistów. Czy warto zupełnie rezygnować z tradycyjnych kanałów? Jak pogodzić nowe ze starym i czy w ogóle się to opłaca?
Nie rezygnuj z tradycyjnych form reklamy
Oczywiście, że tak. Choćby reklama outdoorowa wciąż może mieć duże znaczenie, jeśli tylko odpowiednio ją zaimplementujemy. Pamiętaj, że jej planowanie różni się na przykład od kampanii przeprowadzanych w telewizji czy Internecie, dlatego często rzeczywiście warto poszukać pracownika o odpowiedniej specjalizacji. Czemu jest to takie ważne? Weźmy chociażby grafika. Taki, który zajmuje się głównie tworzeniem infografik czy projektowaniem stron internetowych niekoniecznie będzie potrafił przygotować coś, co ma być przeznaczone do druku i pokazywane w dużym formacie. Dodatkowo do przeprowadzenia takiej kampanii potrzebna jest godna zaufania drukarnia wielkoformatowa.
Social media mogą być podstawą sukcesu (albo porażki)
Ale choć takie metody, jak reklama outdoorowa czy taka na łamach gazety, mogą przynieść fantastyczne rezultaty, pod żadnym pozorem nie należy rezygnować z promocji w tak zwanych nowych mediach. Przy tym nie ma co oszczędzać i unikać zatrudniania specjalistów od komunikacji w mediach społecznościowych. To wcale nie tak, że każdy potrafi profesjonalnie poprowadzić profil na Facebooku czy Twitterze. Potrzeba do tego szeregu umiejętności, zarówno kreatywnych, jak i analitycznych.
Stwórz profesjonalną stronę internetową
Ale social media to nie wszystko. Każdy biznes potrzebuje również profesjonalnej strony internetowej. Od jej estetyczności i intuicyjności może wiele zależeć – internauci, czyli potencjalni klienci często właśnie na jej podstawie wyrabiają sobie pierwsze zdanie na temat solidności produktu. Przy tym wielu właścicieli decyduje się na połączenie strony z blogiem, dzięki czemu ludzie mają chętniej na nią wracać.
Grunt to jednak nie konkretne, wyizolowane działanie marketingowe, a stworzenie spójnej strategii reklamowej i jej rzetelne egzekwowanie, oczywiście z zachowaniem przestrzeni na drobne zmiany, które mają zwiększyć jej zasięg.