Współczesny kierowca, dokonując zakupu samochodu zwraca uwagę nie tylko na walory użytkowe, takie jak dobre osiągi, niskie zużycie paliwa, wygodę prowadzenia czy przestronne wnętrze. Wśród modeli pewnej klasy pojazdów bardzo istotna jest też strona wizualna. W świecie, w którym estetyka bywa decydującym czynnikiem – zarówno w prywatnych, jak i zawodowych kontaktach, brzydkie samochody zwyczajnie nie są pożądanym towarem. Mitsubishi Outlander z całą pewnością do mało urokliwych modeli nie należy. Auto to okrzyknięto kiedyś jednym z piękniejszych w swojej klasie – wszystko w jego wyglądzie zdaje się ze sobą harmonizować, tak aby użytkowanie było nie tylko łatwe i przyjemne, ale też dostarczało pozytywnych bodźców estetycznych.
Mitsubishi Outlander ma jednak do zaoferowania znacznie więcej niż „ładną maskę”. To samochód o przemyślanej konstrukcji, jego rozstaw osi wynosi 2,67 m. Układ jezdny został tak zaprojektowany, by mimo sporych rozmiarów samochodu (wysokość 1,67 m – szerokość 1,8 m – długość 4,655 m) nie sprawiał on najmniejszych trudności podczas prowadzenia. Jako, iż mamy do czynienia z SUV-em (znaleźć co oznacza ten skrót), samochód sprawdza się nie tylko w warunkach miejskich (choć jego przyczepność do asfaltu jest naprawdę godna podziwu). Outlanderem można przemierzać także bezdroża – nawet zaśnieżone czy pokryte błotem nie stanowią dla terenowego podłoża problemu.
Mnogość możliwości…
Samochód występuje w kilku wariantach, w zależności od naszych potrzeb (wynikających z warunków, w jakich zazwyczaj użytkujemy pojazd), możemy zdecydować się na wersję z napędem: tylko na przednie koła; na cztery koła z blokadą sprzęgła międzyosiowego; na cztery koła z automatycznym docalaniem tylnej osi; a także wybrać model z automatyczną bądź manualną skrzynią biegów. Model z napędem na przód posiada dodatkowo prześwit rzędu 215 mm – co oznacza, że faktycznie nadaje się do podróżowania w „trudnych” warunkach, forsowania nierówności (oczywiście – bez ekscesów). Napęd na cztery koła pozwala na znacznie więcej.
Auto będzie doskonałym wyborem dla tych, którzy często wyruszają w długie trasy. Funkcjonalne, pięciodrzwiowe nadwozie, bardzo duży bagażnik (1708 l) oraz pojemny bak, którego litraż wynosi 60. Skupiając się na silniku i jego mocy – po raz kolejny producent pozostawia nam szeroki wybór. W zależności od ceny danego modelu (im większa moc, tym droższy samochód) w ofercie znajdują się Outlandery z : 2 – litrowym silnikiem o mocy 140 KM (którego słabą stroną jest nieproporcjonalna do rozmiarów SUV-a moc, a także niska jednostka napędowa); 2.2 – litrowym silnikiem o mocy 156 KM (już ta z pozoru niewielka różnica zdecydowanie wpływa na jakość jazdy), 2.4 – litrowym o 160 lub 170 KM, a nawet 2 litrowym o mocy 203 KM lub 3 litrowym z 220 KM, przy czym ta ostatnia wersja, mimo iż najdroższa, zyskała najwięcej uznania. Samochód można zakupić także w wersji z silnikiem benzynowym. Warto rozważyć wszystkie mocne i słabe strony takiego wyboru. Zużycie paliwa jest oczywiście wyższe, niż deklaruje producent. Jednak jak na tak duży pojazd nie jest przesadne, i wynosi odpowiednio 8 l/ 100 km poza miastem oraz 11 l/ 100 km w warunkach miejskich (przy zakładanym przez specjalistów marki średnim zużyciu rzędu 6,9 litra).
Zmiany na przestrzeni lat.
Mitsubishi Outlander to model, który funkcjonuje na rynku już od kilku lat. W branży samochodowej oznacza to kilka generacji, różniących się od siebie zarówno stopniem technologicznego zaawansowania, liczbą ułatwiających życie kierowców elementów wyposażenia (dostępnych w wersjach podstawowych, ale i de luxe), jak i wyglądem. W 2014 roku miała miejsce modernizacja linii samochodu. Zmieniły się lampy, kształt zderzaków, dodano chromowane relingi, atrapę chłodnicy z wlotami powietrza. W droższych wersjach dodano także diodowe światła przeciwmgielne. Modyfikacje nie ominęły też zawieszenia – podwozie stało się bardziej elastyczne, koła można nabyć także w rozmiarze 225/55 R18 (co ułatwia prowadzenie po drogach obfitujących w nierówności), zwiększono precyzję mechanizmu zmiany biegów. Zdaniem wielu jednak nie wszystkie zmiany wyszły modelowi na dobre – układ kierowniczy stracił nieco ze swej dokładności, auto nie trzyma się drogi już tak idealnie, jak kiedyś.
Zalety i wady.
Zdecydowaną zaletą tego SUV-a jest ilość miejsca, jaką mają do dyspozycji pasażerowie. Dodatkowo linię dachu zaprojektowano tak, by był on wysoko, a podłoga jest płaska. Bagażnik Outlandera jest nie tylko duży, ale też bardzo funkcjonalny. Prócz tego we wnętrzu samochodu można znaleźć liczne schowki. Wnętrze jest wykonane w dużej mierze z plastiku – miękkiego, a także z twardszych tworzyw sztucznych. Podobnie deska rozdzielcza – którą cechuje stylizacyjna prostota. Wersje samochodu mieszczące się w droższym przedziale cenowym zapełniono elektronicznymi dodatkami. Kierowca ma możliwość włączenia przy pomocy jednego przycisku trybu „Eco” – dzięki temu automatycznie ograniczone jest m.in. zapotrzebowanie na paliwo; ekonomizer umieszczony przy obrotomierzu wskazuje natomiast, jak efektywnie wykorzystywana jest napędowa jednostka; system audio jest wyposażony w dotykowy ekran; samochód posiada też komputer pokładowy.
Outlander to auto bezpieczne. I jak na swoją klasę – umiarkowane w cenie (przynajmniej w wersjach podstawowych). Za Mitsubishi Outlander Invite Plus, z 2 litrowym silnikiem i napędem na przód, trzeba zapłacić około 82 000 złotych. Za tę kwotę otrzymujemy model z siedmioma poduszkami powietrznymi, automatyczną klimatyzacją, oponami 215/70R 16 (z alufelgami), systemem audio z gniazdem USB, sterowanym z kierownicy, a także tempomatem. Brak napędu na cztery koła może rekompensować bardzo przestronne wnętrze, oraz elegancki wygląd. Taki SUV stanowi idealne auto dla tych, którzy głównie poruszają się po drogach miejskich, jednak całe życie marzyli o kupnie samochodu terenowego (bądź „półterenowego”), za rozsądną sumę.
Źródło: http://autocentrumlis.pl/kampanie/podglad/mitsubishi-outlander