Ciekawe

Co zmienić w kuchni, by zdrowe odżywianie stało się łatwiejsze?

By wprowadzić do swojego życia rewolucyjny potencjał, jaki niesie ze sobą zdrowa dieta, nie trzeba wiele. Warto jednak poświęcić chwilę na przygotowanie przestrzeni, w której gotowane są posiłki, aby każdego dnia móc je przyrządzić bez zbędnych przeszkód. To pozwoli uniknąć zniechęcenia, które często odciąga początkujących od obranego celu.

Spiżarnia to podstawa

W spiżarni powinno się znaleźć kilka rodzajów roślin strączkowych – do najbardziej uniwersalnych należą czerwona fasola, soczewica czy ciecierzyca. Osobom, które nigdy wcześniej ich nie używały, może brakować pomysłów na ich wykorzystanie. Na szczęście niejeden producent zdrowej żywności zamieszcza na opakowaniach przydatne przepisy z ich użyciem.

Prócz tego przydadzą się podstawowe przyprawy – te używane dotychczas, a także kilka nowych, by nie znudzić się szybko przewidywalnością smaków. Kolejnymi produktami, które warto mieć w zapasie, będą ziarna zbóż i ich przetwory, takie jak makaron czy kasza. Nie trzeba po nie wyruszać do specjalnego sklepu. Każdy producent zdrowej żywności ma swojej ofercie kaszę jaglaną czy gryczaną, będące znakomitą podstawą wielu korzystnych dla zdrowia dań.

Dobry blender – rewolucja w gotowaniu

Oprócz oczywistych przedmiotów, do tej pory także używanych na co dzień, jak ostry nóż, deska do krojenia czy patelnia, warto zaopatrzyć się w niedrogi blender. To zakup, który zwróci się już po tygodniu z nawiązką.

Pozwoli on na przygotowanie past z warzyw, kremowych zup czy wyrazistych sosów w kilka minut. Prócz tego będzie niezastąpiony dla osób, które myślały o piciu zielonych koktajli.

Tego rodzaju napoje są wspaniałym sposobem na rozpoczęcie pracowitego dnia i wbrew obiegowej opinii nie smakują wcale jak zmiksowana sałata, ale mocno owocowo, z nutką warzywnej świeżości. Prócz szpinaku, rukoli czy liści rzodkiewki, do zielonych koktajli pasuje też młody jęczmień, który w wersji sproszkowanej znajduje się w ofercie producentów zdrowej żywności.

Szybkowar – zdrowy obiad, ani się obejrzysz

Poza blenderem przyda się także dobry szybkowar. Choć dwulitrowy sprzęt w zupełności wystarczy dla jednej osoby, warto wybrać większy, by móc gotować na zapas półprodukty, które potem korzystnie jest zamrozić. W ten sposób zyskuje się sporo czasu, którego przecież nie powinny pochłaniać w większości sprawy związane z dietą.

Szybkowar przyda się zwłaszcza do ekspresowego przyrządzania roślin strączkowych – choćby ciecierzycy na popularny hummus. Gotowane w zwyczajnym garnku na gazie, potrzebują one sporo czasu, by nadawały się do spożycia, a regularne korzystanie z fasoli czy soi z puszki nie jest dobrym pomysłem ze względu na zawartość szkodliwego BPA w plastiku znajdującym się wewnątrz.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Vitapol

Previous ArticleNext Article

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *