Żaden racjonalnie myślący przedsiębiorca nie zadaje sobie już dzisiaj pytania, czy firma powinna prowadzić akcję promocyjną, natomiast nieustannie musi odpowiadać na pytanie, w jaki sposób tego rodzaju działania wdrażać. Na współczesnym rynku bez reklamy swojej działalności nie da się funkcjonować, nie mówiąc już o odniesieniu sukcesu.
Bez reklamy się nie da
Podstawowym problemem producentów i dostawców usług jest obecnie bowiem ich efektywna sprzedaż, co jest rezultatem stałego wzrostu podaży towarów i usług oraz silnej konkurencji ze strony innych firm. W związku z tym niezbędnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa staje się dobra i skuteczna strategia marketingowa, niezależnie od skali i rodzaju działalności.
Oznacza to, że bez względu na to, czy rozdajemy gadżety reklamowe, promujemy się w internecie, czy też wykupujemy reklamę prasową, jakieś działania reklamowe prowadzić musimy. Bez tego nie poradzimy sobie z konkurencją, nie zdobędziemy dostatecznej liczby klientów i nie sprzedamy swoich towarów. Niezależnie też od charakteru naszych działań, nie mogą one być przypadkowe i chaotyczne. Wszystko, co robimy, musi być przemyślane i zaplanowane.
Czemu służy wręczanie gadżetów reklamowych?
Wbrew pozorom, takie akcje jak rozdawanie gadżetów reklamowych, wcale nie są gorsze od drogich kampanii promocyjnych w mediach. Mało tego, w pewnych warunkach mogą okazać się bardziej skuteczne. Wręczenie komuś drobnego upominku czyni relację sprzedawca – klient bardziej osobistą, a co za tym idzie bardziej przyjazną i sympatyczną. Może się zatem okazać, że klient wybierze właśnie nas zamiast wielkiego i bezosobowego supermarketu.
Akcja wręczania gadżetów reklamowych niewątpliwie przyniesie pozytywne skutki także wtedy, kiedy trafimy z nią do ściśle określonej grupy klientów. Chodzi o wyselekcjonowanie osób potencjalnie bardziej zainteresowanych naszym produktem czy usługą. Firmowy upominek, jeśli umiejętnie go dobierzemy, będzie wówczas przypominał klientowi o naszej ofercie i pełnił rolę dodatkowego bodźca nakłaniającego do skorzystania z niej.
Jak wybrać firmowy upominek?
Gadżety reklamowe mogą zatem pełnić bardzo istotną rolę w promocji każdej, nawet niewielkiej firmy, ważniejszą nawet w tym ostatnim przypadku, ponieważ pozwalającą na wytworzenie swoistej więzi między firmą a klientem, co nie jest możliwe w odniesieniu do wielkich korporacji. Rzecz polega jedynie na odpowiednim dopasowaniu rodzaju upominku zależnie od okoliczności, statusu klienta czy kontrahenta, profilu firmy.
Rynek oferuje obecnie cały szereg różnych drobnych i bardziej okazałych przedmiotów mogących pełnić rolę gadżetów reklamowych. Nie ma też problemu z umieszczeniem na nich dowolnych nadruków czy motywów graficznych. Warto skorzystać z tego rodzaju możliwości umieszczając na przykład na kalendarzu, kubku czy długopisie logo firmy. Trzeba jednak zwrócić uwagę także na walory estetyczne przedmiotów, które mają stanowić naszą wizytówkę, nie możemy sobie przecież pozwolić na to, aby reklamowały nas rzeczy brzydkie czy niestarannie wykonane.