Powiedzieć, że organizacji konferencji to skomplikowane wyzwanie logistyczne, to jak nic nie powiedzieć. Ale bez obaw, jeśli będziesz trzymać się tych czterech kroków, niezależnie od zasięgu wydarzenia, wszystko pójdzie po twojej myśli.
Po pierwsze, koncepcja
Zanim zaczniesz bawić się w szczegóły, musisz stworzyć ogólną koncepcję swojej konferencji. Zastanów się, jaki ma być jej profil, a co ważniejsze, kim będą twoi goście i prelegenci. Od tego właśnie i od celu, który chcesz osiągnąć, będą zależeć twoje kolejne wybory.
Po drugie, plan
Dobry, szczegółowy plan to podstawa. Wszystkie osoby biorące udział w organizacji konferencji powinny mieć jasno przypisane działania, a każdy deadline powinien być wprowadzony do harmonogramu. Jeśli twój plan będzie dokładny, organizacja konferencji pójdzie sprawniej, bo każdy będzie wiedział, co należy do jego zadań.
Po trzecie, lokalizacja
Najważniejszy wybór, który stoi przed każdym organizatorem konferencji, to lokalizacja sali. W jej wyborze powinna ci pomóc koncepcja – kim są twoi goście, skąd przyjadą, ale nie możesz zapominać też o tak prozaicznych zdawałoby się aspektach jak klimatyzacja i układ sali.
Po czwarte, follow-up
Nie bój się zapytać uczestników konferencji o ich wrażenia. Konstruktywna krytyka i uczenie się na własnych błędach sprawią, że organizacja kolejnych wydarzeń pójdzie ci zdecydowanie lepiej.
Sprawdź: sale konferencyjne w Warszawie