Biznes

Zasada działania Zintegrowanych Systemów Informatycznych

systemy informatyczne
W tradycyjnym systemie informacyjnym każde stanowisko kierownicze kontaktuje się z innymi jednostkami funkcjonalnymi za pomocą wypracowanych kanałów komunikacji. Podobnie jest w przypadku komputerowego przetwarzania informacji w oparciu o role pełnione w systemie.
Rolą każdego użytkownika ZSI, zarówno w obszarze księgowości, technologii, zaopatrzenia, produkcji czy sprzedaży jest dostarczenie mu właściwych informacji we właściwym miejscu i o właściwym czasie. Precyzyjne zdefiniowanie ról, jakie spełniają w systemie użytkownicy, czyli przypisanie odpowiedzialności do czynności procesowych pozwala realizować funkcje oparte na logistycznej strategii zarządzania. Wyeliminowanie szeregu czynności, które zostają zastąpione przez funkcjonalność ZSI, jest łatwym obejściem istotnych problemów firmy. W rzeczywistości zaproponowany nowy proces logistyczny to nic innego jak dostosowanie działania firmy do procesów wyznaczonych przez ZSI.
Większość znanych w Polsce ZSI (klasy ERP) jest pod względem konstrukcyjnym już przygotowana do realizacji optymalnych procesów logistycznych. Systemy te powstały na gruncie rzeczywistych zastosowań w przedsiębiorstwach funkcjonujących w krajach gospodarczo rozwiniętych. Rozwijały się równo z wzrastającymi oczekiwaniami i wymaganiami rynkowymi tych przedsiębiorstw – użytkowników tego rodzaju systemów. Obserwowany w naszym kraju szybki rozwój systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem wydłuża listę oferowanych produktów krajowych i importowanych. Bardzo dużo przedsiębiorstw ma doświadczenie wdrożeniowe i na podstawie kontaktów z odbiorcami ZSI mogą formułować określone uogólnienia i oceny dotyczące poziomu przygotowania klientów do wprowadzenia nowych metod zarządzania, zaangażowania poszczególnych grup zawodowych w proces wdrożenia czy też źródeł oporów wobec tego rodzaju zmian w przedsiębiorstwie.
Dowiedz się więcej: Tworzenie aplikacji mobilnych

Previous ArticleNext Article