Kolportaż darmowych próbek wielu firmom przyniósł powodzenie w branży, rozwój sprzedaży i poprawił wizerunek marki w świadomości konsumentów. Próbki za free są doskonałym rozwiązaniem z wielu powodów, jednak jedną z najważniejszych cech, dzięki którym klienci chętnie po nie sięgają, jest fakt, że dostają je za darmo.
Jak wyglądają próbki reklamowe?
Darmowe próbki przyjmują różną formę. Najczęściej są to małe egzemplarze produktów, które trafiły, lub trafią do regularnej sprzedaży. Niejednokrotnie zdarza się także, że powstaje specjalna edycja towarów, które będą przekazane konsumentom tylko w celach promocyjnych. Próbki za free mogą być rozsyłane pocztą, dostarczane bezpośrednio do klientów, a także dołączone do innych, znanych już produktów, prasy lub różnego rodzaju katalogów. W ramach kampanii promocyjnych, mających na celu zwiększenie świadomości marki, przedsiębiorstwa organizują także testy, w których za darmo przekazują klientom próbki, oczekując w zamian opinii zwrotnej. Próbki reklamowe często wręczane są konsumentom jako nagrody w różnych konkursach.
Na co zwrócić uwagę przygotowując produkty do rozdania?
Ważna jest jakość próbki. Niedopuszczalnym jest rozdawanie towarów o zubożonej funkcjonalności lub niższej jakości, przeterminowanych i niepełnowartościowych. Kontakt z próbką otrzymaną za darmo jest pierwszą interakcją z towarem, który ma wejść na półki sklepowe. Nie można zatem dyskwalifikować swojej firmy w przedbiegach, proponując produkty złej jakości.
Dlaczego warto rozdawać próbki?
Budowanie przekonania do towarów i usług oferowanych przez markę wymaga znajomości zasad marketingu. Jedną z nich jest fakt, że konsument, który raz przekona się do marki, sięgnie chętnie po jej najnowsze produkty. Z tego względu próbki reklamowe doskonale sprawdzają się w praktyce. Informowanie rynku o nowościach w formie próbek za darmo jest korzystne również ze względu na fakt, że klienci w ten sposób dowiadują się o ciągłym rozwoju przedsiębiorstwa oraz o staraniach, mających na celu zaspokojenie ich potrzeb.
Jakie korzyści przynosi kolportaż próbek reklamowych za free?
Przede wszystkim zwiększa świadomość zakupową klienta. Towary nie są wybierane „w ciemno”, konsument może rzetelnie ocenić cechy i właściwości produktu i na ich podstawie wybrać ten, który najbardziej odpowiada jego oczekiwaniom. Mając do wyboru produkt znany i przetestowany oraz nowość, większość konsumentów zostanie przy wersji, której wcześniej używali. Kupowanie produktów w ciemno to potencjalne ryzyko rozczarowania i wyrzucenia pieniędzy w błoto, dlatego próbka za free pomoże nabyć zaufania do marki i porównać jej towar z tymi, proponowanymi przez konkurencję. Co więcej, po przetestowaniu próbki darmowej, przekazuje producentowi opinie o towarze lub usłudze, umożliwiając tym samym poprawienie wszelkich niedociągnięć.
Ważne jest także tworzenie więzi z klientem. Każde, nawet najmniejsze próbki za free mają pewną wartość. Przekazanie za darmo produktu, nawet symbolicznego, budzi w użytkowniku dobre skojarzenia, buduje świadomość marki i wpływa na jej pozytywne postrzeganie.
W przypadku promocji, jaką jest rozdawanie próbek reklamowych, możemy być pewni, że jeśli produkt spełni oczekiwania konsumenta, wiadomość o jego wejściu na rynek błyskawicznie rozejdzie się pocztą pantoflową. Jest to zatem darmowa promocja towaru, w którą warto inwestować.