Motoryzacja

Mitsubishi L200 – pickup o długiej tradycji

woodland-656969_1280Pierwszą generację modelu Mitsubishi L200 wyprodukowano już w 1973 roku. Wtedy samochód ten posiadał napęd jedynie na tylną oś, niemniej parametr ten zmodyfikowali niespełna dwa lata później. Obecnie, od 2006 roku, Mitsubishi L200 przeszło liczne modyfikacje – i w IV generacji należy do najbardziej popularnych pickupów, zarówno w Ameryce Północnej jak i na Starym Kontynencie. Silnik Mitsubishi L200 może posiadać różnorodne parametry – w zależności od wariantu są to: posiadający 2,5 l. pojemności i 136 KM wysokoprężny diesel, a także silnik 3.3 DI-D z mocą 160 KM.
Wyposażenie Mitsubishi L200 także przedstawia się w sposób zróżnicowany. Na europejskim rynku dostępne są warianty Invite, Intense i Instyle. Natomiast na rynek afrykański oraz bliskowschodni wypuszczono wersję prostszą i tańszą, bez powietrznych poduszek, wspomagania kierownicy czy ESP. Podstawowy wariant na rynku europejskim to Invite. Model ów nie posiada co prawda ESP czy kontroli trakcji, lecz do udogodnień w nim udostępnionych należą m.in. przednie poduszki powietrzne dla pasażera i kierowcy, ABS z rozdziałem siły hamowania EBD, układ kontroli trakcji i stabilizowania drogi jazdy (ASTC), elektronicznie sterowane przednie i tylne szyby, kanał grzewczy pod tylnymi siedzeniami, manualna klimatyzacja, centralny zamek oraz blokada tylnego dyferencjału. Warto też wspomnieć o rozwiązaniach stylistycznych. Invite proponuje użytkownikom: chromowany grill, zderzak w kolorze nadwozia, stalowe felgi, oraz halogenowe reflektory. W pakiecie Intense natomiast wyposażenie jest wzbogacone o takie opcje jak: boczne i kurtynowe poduszki kierowcy i pasażera, wspomaganie hamowania, układ stabilizacji toru jazdy, kontroli trakcji, tempomat, elektryczne i podgrzewane lusterka, wycieraczki wyposażone w czujnik deszczu, automatyczną klimatyzację, kierunkowskazy w lusterkach bocznych, głośnomówiący zestaw Bluetooth oraz sterowanie systemem audio sterowane z kierownicy, spryskiwacze reflektorów etc. Wygląd dopracowano w większej ilości szczegółów – są chromowane klamki, jak i lusterka boczne, przyciemniane szyby, aluminiowe felgi, boczne stopnie, a także skórzana kierownica i drążek zmiany biegów.
Wersje Intense i Instyle posiadają skrzynie SuperSelect – pozwalają one na jazdę z napędem na 4 koła, i to po każdej drodze, przy pełnej rozwiniętej szybkości. Ten pickup pozwala prowadzić w każdych warunkach, i to tak samo komfortowo. Choć wyposażenie Mitsubishi L200 obejmuje jedynie manualną skrzynię biegów, to jednak liczne ułatwienia w układzie manewrowym niwelują tę drobną „niedogodność”. Spalanie w Mitsubishi L200 pozostaje na dość wysokim poziomie. W mieście samochód może spalać nawet 10 i więcel litrów/100 km, natomiast poza nim – około 7 litrów. Cykl mieszany pochłania od 8 – 9 litrów /100 km. Niemniej jednak – jak na terenowe auto to i tak niewiele.
Modele Mitsubishi L200 są wykorzystywane jako pojazdy policyjne bądź innych jednostek specjalnych. Nie inaczej jest w naszym kraju. Dowodzi to, jak doskonale sprawdzają się te pojazdy, zarówno w warunkach miejskich, jak i terenie. Opinie o Mitsubishi L200 są zresztą obiecujące. Kierowcy doceniają zarówno wyposażenie, jak i sylwetkę. Trudno jest zaprojektować pickup o harmonijnej linii, a jednak specjalistom z koreańskiego koncernu się udało. Ponad to wnętrze jest komfortowe, a obsługa owego modelu – intuicyjna, z uwagi na czytelność zegarów oraz przejrzystość konstrukcji. Mitsubishi L200 jest do tego pojemne – posiada zarówno bezpieczną przestrzeń pasażerską, jak i przestronną przestrzeń ładunkową.
Więcej…

Previous ArticleNext Article